Uudised

Nutika digipöörde tegemised pühade ootuses. 30. detsember info


Sarnaselt paljude teiste haridusasutustega nii läks ka Nutika digipöörde projekti kolmes koolis detsembris põhiline rõhk jõulutoimetuste peale. Valmistati ette jõulupidudeks ning õpiti usinalt luuletusi.

Kiirete toimetuste kõrval jõudis Melliste Kooli 2. klassi õpetaja Pille Saan ette valmistada ja läbi viia õppetegevuse, kus tema klassi õpilased uurisid ja lennutasid droone. Teise klassi tunni tegevustest täpsemalt kirjutab õpetaja Pille Saan. Lastele meeldib robotite ja droonidega ennast arendada. Melliste Kooli 2. klass võttis jõulukuul eesmärgiks lähemalt tutvuda droonidega. Esimesel tunnil vaatasime droonide ehitust, kuidas käivitada ja millist äppi kasutada. Tegime ajurünnaku kolmel teemal. Milleks praegu droone saab kasutada? Mida tulevikus võiks nendega teha? Miks peaksime praegu droonide lennutamist ja programmeerimist õppima? Lapsed said aru, et nende tehniline taip ning ruumitaja areneb. Nad tõid välja, et drooni abil on võimalik võidelda ka kõrgusekartusega. Kõigepealt tegime teooria harjutusi Tello EDU programmiga. Seal peab blokkide abil mängudrooni õigesse kohta saama. Hea võimalus arendada laste inglise keelt tee juhatamisel -left, right, forward...

Järgnes praktiline osa, kus esmalt pidi leidma enda drooni ja selle seejärel ühendama tahvelarvutiga. Droonide lennutamine tõi tundi palju elevust. Õpetaja rõõmuks ka kaaslase märkamist. Õpilased abistasid teineteist ning jagasid lahkelt oma drooni ja teadmisi, kui keegi jäi hätta.

Rainer Lanemann kirjutab Ahja kooli tegemistest. Detsembrikuus sai Ahjal veidi suuremat rõhku pandud 3D teemadele, eesmärgiga luua midagi, mis on seotud jõulukuuga. Kogu protsessi käigus said nii nutiõpilased kui ka teised õpilased informaatika tundides tegeleda 3D modelleerimisega, mille kaudu loodi mitmeid erinevaid 3D kujutisi arvutis. Modelleerimist harjutati 3dc.io ülesannete kaudu ja keerulisemate mudelite puhul tinkercad.com kaudu. Seejärel prooviti 3D pliiatsitega ise oma käega midagi järgi  teha. Modelleeriti erinevaid kujundeid, mis tundusid parasjagu meele järgi olevat. Viimastes tundides sai läbi Cura tarkvara printimiseks ette valmistatud juba varasemalt loodud 3D mudeleid. Ajanappuse tõttu jäi veel 3D printeriga töötamine pooleli, kuid jätkame sellega juba jaanuaris.

Luunja Keskkooli toimetustest kirjutab kooli koordinaator Eliise Kass. Aasta lõppes Luunja Keskkoolis väga meeleolukalt. Ainetundides kasutati rohkelt SportIdent lahendust teemade kordamisel ning paljud õpilased said kogemuse ka virtuaalreaalsus seadmeid kasutades. Kasutatud digivahendid muutsid koolipäeva lõbusamaks ning andsid jõudu külmast talvekuust võitu saada.

Detsembri lõpus jõudsid Luunja, Melliste ja Ahja koolidesse projektiga soetatud TK-Team UHD 86" Puuteekraanid ja jaanuari alguses jõuavad kohale ka dokumendikaamerad ning nende seadmete kohta tuleb 5. jaanuaril Ahja koolis ka seadmete koolitus.

Ilusat aasta algust soovides.

Sarnaselt paljude teiste haridusasutustega nii läks ka Nutika digipöörde projekti kolmes koolis detsembris põhiline rõhk jõulutoimetuste peale. Valmistati ette jõulupidudeks ning õpiti usinalt luuletusi.

Kiirete toimetuste kõrval jõudis Melliste Kooli 2. klassi õpetaja Pille Saan ette valmistada ja läbi viia õppetegevuse, kus tema klassi õpilased uurisid ja lennutasid droone. Teise klassi tunni tegevustest täpsemalt kirjutab õpetaja Pille Saan. Lastele meeldib robotite ja droonidega ennast arendada. Melliste Kooli 2. klass võttis jõulukuul eesmärgiks lähemalt tutvuda droonidega. Esimesel tunnil vaatasime droonide ehitust, kuidas käivitada ja millist äppi kasutada. Tegime ajurünnaku kolmel teemal. Milleks praegu droone saab kasutada? Mida tulevikus võiks nendega teha? Miks peaksime praegu droonide lennutamist ja programmeerimist õppima? Lapsed said aru, et nende tehniline taip ning ruumitaja areneb. Nad tõid välja, et drooni abil on võimalik võidelda ka kõrgusekartusega. Kõigepealt tegime teooria harjutusi Tello EDU programmiga. Seal peab blokkide abil mängudrooni õigesse kohta saama. Hea võimalus arendada laste inglise keelt tee juhatamisel -left, right, forward...

Järgnes praktiline osa, kus esmalt pidi leidma enda drooni ja selle seejärel ühendama tahvelarvutiga. Droonide lennutamine tõi tundi palju elevust. Õpetaja rõõmuks ka kaaslase märkamist. Õpilased abistasid teineteist ning jagasid lahkelt oma drooni ja teadmisi, kui keegi jäi hätta.

Rainer Lanemann kirjutab Ahja kooli tegemistest. Detsembrikuus sai Ahjal veidi suuremat rõhku pandud 3D teemadele, eesmärgiga luua midagi, mis on seotud jõulukuuga. Kogu protsessi käigus said nii nutiõpilased kui ka teised õpilased informaatika tundides tegeleda 3D modelleerimisega, mille kaudu loodi mitmeid erinevaid 3D kujutisi arvutis. Modelleerimist harjutati 3dc.io ülesannete kaudu ja keerulisemate mudelite puhul tinkercad.com kaudu. Seejärel prooviti 3D pliiatsitega ise oma käega midagi järgi  teha. Modelleeriti erinevaid kujundeid, mis tundusid parasjagu meele järgi olevat. Viimastes tundides sai läbi Cura tarkvara printimiseks ette valmistatud juba varasemalt loodud 3D mudeleid. Ajanappuse tõttu jäi veel 3D printeriga töötamine pooleli, kuid jätkame sellega juba jaanuaris.

Luunja Keskkooli toimetustest kirjutab kooli koordinaator Eliise Kass. Aasta lõppes Luunja Keskkoolis väga meeleolukalt. Ainetundides kasutati rohkelt SportIdent lahendust teemade kordamisel ning paljud õpilased said kogemuse ka virtuaalreaalsus seadmeid kasutades. Kasutatud digivahendid muutsid koolipäeva lõbusamaks ning andsid jõudu külmast talvekuust võitu saada.

Detsembri lõpus jõudsid Luunja, Melliste ja Ahja koolidesse projektiga soetatud TK-Team UHD 86" Puuteekraanid ja jaanuari alguses jõuavad kohale ka dokumendikaamerad ning nende seadmete kohta tuleb 5. jaanuaril Ahja koolis ka seadmete koolitus.

Ilusat aasta algust soovides.